Resto shaman
Azt hiszem, ebben tudok egy kicsit segíteni. A véleményem nem feltétlenül egyezik mindenféle weblapok tippjeivel, ha jobbat találsz, csináld ahogy jónak látod. A leírt határszámokat fejből írtam, szóval inkább csak ajánlás jellegűek. Én az alábbi logika szerint építettem geart és működött, mert igen ritkán haltak le a kezem alatt . (Eredetin működött, itt nem sámánoztam, szóval nem tudom mi, hogyan bugos.)
ES - Earth Shield
WS - Water Shield
RT - Riptide
LHW - Lesser Healing Wave
HW - Healing Wave
CH - Chain Heal
Talent:
Először kezdetnek ezt a talentet ajánlom, a berakott glyphekkel:
>Resto1<
Ha majd jobb geared lesz (értsd, nem fogysz ki a manából, van elég hastéd, és korrekt bonus healingod összejön), akkor érdemes 3 pontot átcsoportosítani a Healing Way talentra. A 3 pont össze tud jönni a Nature's Swiftness (elég ritkán kell), Healing Focus néhány pontjának beáldozásából. Esetleg az Elemental Weapons/Thundering Strikes, vagy 1 pontot az Improved Water Shield-ből is vehetsz le, de ha egy mód van rá, akkor ne.
Glyphek:
A fent linkelt buildben benne van, de ki is írom. Ezek kezdésnek igen hasznosak.
Major: Glyph of Chain Heal, Glyph of Earth Shield, Glyph of Water Mastery
Minor: Glyph of Water Shield, Glyph of Water Walking, Glyph of Astral Recall
Amikor már a mana nem okoz gondot semmilyen helyzetben sem, akkor érdemes a Glyph of Water Mastery helyett mást berakni. A másik kettő major fontos!
Hasznos lehet:
Glyph of Healing Stream Totem - Igaz csak partyn belül hat, és akkor érdemes rakni raidben, ha van másik sámli, aki rakja a mana totemet. Sok spell powernél lesz hasznos és későbbi kontentben v. olyan esetben, amikor periodikus raidsebzést kap mindenki. Akkor valamilyen resist hatással (aura/totem) együtt egész jól ellen tud tartani a sebzésnek. Egyébként, a HS Totem tartósan elég sok healt ad le egy full bossfighton, noha jórészt overheal lesz.
Glyph of Healing Wave - A HW 20%-t a sámán maga is megkapja. Jól jöhet, de inkább önvédelmi jellegű, mint raidszinten hasznos.
Glyph of Lesser Healing Wave - 20%-kal nagyobbat healel a LHW arra akin az ES van. Az LHW elég ratyi healt ad alapból, de ezzel a glyph-fel elég hasznossá tud válni tankhealnél, ha épp burst dmg-et kap és cd-s a RT. A glyph hasznossága ízlés és helyzet kérdése. (LHW ritkán kell tankra, mert az túl kis heal)
Glyph of Riptide - 6 seccel hosszabb RT HoT. Hasznos! (Legalábbis ezt írta a tooltip most. Régen -1 sec cooldownt adott, AZ nem éri meg!)
Szóval 3. végső majornak a Glyph of Riptide-ot v. a Glyph of Lesser Healing Wave-et ajánlom. A Riptide-os univerzálisan jó a raidnek, a Glyph of LHW meg főleg csak a tanknak, akkor is inkább 10-es raidben v. 5 fős instákban. Ritka és elég noob dolog az LHW spammolás, de sose lehet tudni... (A legjobb szerintem a Healing Stream Totemes lenne, de még nincs akkora megszerezhető gear hozzá, hogy igazán megérje.)
Statok: (Fontossági sorrendben. Szerintem.)
Haste - Kezdetben a legfontosabb és később is igen fontos stat marad, mert a Riptide-ot kivéve minden más healed kasztidős! Olyan 400-500 közt lassítani lehet a haste stackelésen szerintem, kb onnantól fogod érezni, hogy a minden healed időben be fog érni. Ha több az csak jobb, de ahogy nő az alap haste mennyiség, a plusz haste pontok egyre kisebb %-ban fogják csökkenteni a kasztidőt. (T8 kontentben még nagyon fontos stat, de T9 vége felé már bőven lesz a cuccokon eleve) Ezt a statot NE engedd csökkeni, legfeljebb kis mértékben! Akkor is csak abban az esetben, ha az alább következő statok jelentős mértékben fognak ennek fejében nőni!
MP5 - Nem a géppisztoly, de szintén olyan hasznos. Kezdő gearnél raidben ez is nagyon számít, de rendes resto epicekkel aránylag könnyen eléghető egy olyan szintet, hogy már nem lesz szempont. A sámánnak úgyis van egy rakás mp5 támogatása, lásd: water shield + ws talentja + ws glyph, mana totemek.
Spell power - A több jobb természetesen. Legjobban a CH profitál belőle, ami a fő erőssége a resto sámánnak.
Intellect - Mivel ez a fő alapstatod, ezért ebből kapsz bonus healingot és critet is szépen. Ha már kényelmesen állsz hastéval és üzembiztosan healelsz, akkor érdemes erre is gemelni párat. Igen megdobja a mana poolt, később meg az univerzalitása miatt lesz szempont, de egyébként a cuccokon is szépen lesz intellect mindig.
Crit - Hasznos, de az utolsó szempont. Ha kevésnek érzed, érdemes crites cuccokat előnyben részesíteni, de külön gemelni/elixirezni NEM éri meg rá.
A Spiritet felejtsd el sámánnal. Ami mp5 származik belőle, az észrevehetetlen.
Gemek:
Meta gem: >Insightful Earthsiege Diamond<
Sárga komponens: Haste, olyan 250-350 körüliig. Az már kb. kényelmes, mert onnantól a cuccokon kell, hogy legyen egy rakás haste. A fölött intellect. Esetleg lehet intellect hamarabb is, ha nagyon kevés a mana poolod az elején, de az fontosabb hogy időben beérjen a heal.
Piros komponens: Spell power
Kék komponens: Egyértelműen MP5 amíg kevés van. Ha ez már nem gond, akkor 'all stat'-os gem v. Stamina. A Stamina azért lehet érdekes, mert van hogy elég sok fos összejön a raidsebzés mellé és a healernek mindig életben kell maradnia!
Természetesen SOHA NEM fullos staminás gemről van szó, hanem a kevert SP+Stami, Haste+Stami, Intellect+Stami gemekről. Ezek is csak akkor érdekesek, ha elég jó az adott itemen a socket bonus, vagy kell a kevert színű gem a meta gem feltételeihez. Számos komolyabb cuccon már a socket bonus elhanyagolható lesz, ezért azzal nem törődve célszerűbb fullos, nem a socketszínnek megfelelő gemet belerakni. Az általános favorit a tisztán SP gem (főleg JC-s spec gemként), vagy esetleg a tisztán Intellectes gem a sokrétű bonusza miatt.
Gear/öltözet:
- Teljes elemental gearben NEM lehet rendesen healelni, mert azokon nincs mp5. Amin van mp5, az resto cucc egyértelműen. Elemental cuccokat is használhatsz, mert minden olyan rajta van ami kell, viszont csak akkor érdemes, ha már elég jó mp5 összejött más cuccokból (raidbuffokból esetleg) és EGYÁLTALÁN nincs gondod a manával egy bossfight alatt.
- Célszerű dpsként összeszedni a resto geart és az arra szánt emblemeket, majd utána tartósan restonak állni.
- Ha nincs mail, akkor jó a cloth és a leather is, amin nincs spirit, csak socket. Persze úgy, hogy ne csesszünk ki a cloth v. leather használókkal.
- Hit ratingos cucc nem kell, de ha jelentős upgrade akkor lehet róla szó.
- Staff nem ideális resto sámlinak általában, főleg a spirit miatt, de léteznek spirit nélküli spelles staffok is. Ha mégis staffos vagy éppen, akkor mehet rá a 81 SP enchant.
- A spelles mace/dagger + spelles shield kombó általában a legjobb választás. 63 SP + 25 intellect enchantokat rájuk iziben.
- 1db spelles fist weapon létezik a játékban, és jó restonak (is): >Wraith Strike<
- Kevés spelles pajzs létezik, és azokra ele/resto sámán és holy pala is hajt. Ha nincs pajzs, jó egyéb spelles offhand is, noha akkor bukik a 25 intellect enchant. Az offhand lehetőleg ne spirites legyen, de inkább a spirites mellett dönts, mint hit ratingos mellett.
- Enchantok: SP mindenre, amire lehet + szakmától függően, ami a legjobb. Nem térek ki minden szarra, illik tudni.
Head: SP+MP5 enchant az elején (Wyrmcrest Accord repu), majd SP+CRIT (Kirin Tor repu)
Shoulder: SP+MP5 az elején, majd SP+CRIT
Back: 23 haste. Esetleg a tailoringos Darkglow Embroidery upgrade (400 manát kapsz néha, és elég jól proccol) is jó ide. Nem volt tailoros a sámlim, így nem tudom melyik a jobb rá.
Chest: 10 all stat (ha még az MP5 fontosabb akkor azt, de az gyorsan elavul chestre)
Legs: Sapphire Spellthread
Feet: Tuskarr's Vitality. Az MP5, v. az Icewalker hasznosabbnak tűnhet, de a gyorsabb futás többször ment életet. Majd rájössz.
Trinket: Bármi, ami SP/Haste/Crit/Intellectet ad és nem támadó jellegű skillre proccol. Az intellectes Greatness Card is egész jó kezdésnek - főleg a nagy mana pool boost miatt -, de elavul Ulduarra. Főleg a nagy SP-s v. MP5-ös trinketeket szokták preferálni. Az EoH-ért vehető tojás igen jó. Ha használós trinketed van, az ikonját praktikus a Tidal Force és a Nature’s Swiftness közelébe tenni. Célszerű ellenütemben használni őket.
- Flask: MP5-ös. Ezt nagyon sokáig nem érdemes SP-esre cserélni, túl nagy boost.
- Kaja: MP5-ös, hastés, v. SP-es, aminek a hiányát érzed. Szerintem jó gearrel végül a SP-es lesz a jó.
Totem (relic slot):
Steamcaller's Totem WoWhead, Tauri Shoot, item: 45114
Saját fegyverbuff:
Earthliving Weapon
Totemek:
Alap: Strenght of Earth Totem, Flametongue Totem, Mana Spring Totem, Wrath of Air Totem
Ha egyedül vagy sámán akkor ez az optimális totem felállás. Ha van másik sámán is akkor azzal összebeszélve oldjátok meg, hogy legyen Stoneskin Totem és Windfury Totem is lenn.
- Hivatalosan csak 1 Mana Spring Totem hatás lehet egyszerre a sugarán belül érvényben. A resto sámlié talentelt úgyis, tehát erősebb így az felülírja a többiét. Célszerű több sámán esetén az egyiknek Fire Resist totemet v. Healing Stream totemet raknia. Kivéve, ha túl nagy a harctér, hogy 1 mana totem lefedje a többséget.
- Nem feltétlenül kell a restonak raknia a mana totemet. Dps sámli is rakhat mana totemet, így a resto rakhat helyette (főleg ha glyphelt) Healing Stream totemet. Annak a kevés MP5 kiesésnek nem kellene már, hogy hazavágja a mana használókat.
- A cementsámlik Strenght of Earth totemja és Windfury totemja erősebb (mert rátalentolnak), az elemental sámlik Totem of Wrathja pedig sokkal több spell powert ad, mint a restok Flametongue totemja. Ehhez alkalmazkodva javallott lerakni az előbb említett totemek típusába tartozó másfajta totemeket. Lehetőleg minél több különböző hasznos totem legyen aktív, és ne ugyanazok a fajták többször.
- A totemek nagy része 30 yardos kört fed le, és 5 percig vannak fenn. Úgy rakd le őket eleve, hogy minél több embert lefedjenek majd a várható harctéren belül. Amikor frissíteni kell őket, akkor is törekedj oda rakni, ahol a legtöbb embert ér a hatásuk. Ha nem tudod frissíteni őket ideális helyre, CSAK AKKOR rakd le oda, ahol épp állnod kell!
- Ha gebasz van/messzire kell menni/lejárt- v. leverték valamelyik totemeket, akkor rakd le újra a megfelelő helyen, a szükséges fajtákat! MINDIG!
- A Resist totemek igenis hasznosak! A Fire-Frost resistet főleg a palák le szokták fedni, ezért a Nature resistes totem jól tud jönni pár harcnál (általában kisírják a hunterek, hogy ne ők rakják nature resistes aspectet, noha úgy csak 1 játékos dpse romlik és nem a raid spell hastéja ).
- Mana Tide Totem: Ez ~24% manát tölt vissza a partitagoknak 12 sec alatt. Ezt NE akkora tartogasd, mikor már alig van manád, hanem olyan 70-75% mana környékén el lehet tolni. Ha hosszú a fight, akkor a vége tájára jár le az cd-je és megint el tudod tolni. Ha van másik resto sámán is a partiban akkor érdemes vele kooperálva, váltott ütemben elnyomni.
Van pár olyan sámán, aki nem is rakja ki ezt talentet. Igazából, jó gearben szinte soha nem is kell a saját mana miatt lerakni ezt a totemet. Ez inkább a manahasználó partytagok miatt, és a Reincarnation utáni gyors manapótlásra szokott kelleni.
Skillek/talentek akcióban:
Earth Shield - Bármilyen sebződésre healeli akin van. Minden egyes alkalommal veszít 1 stacket amikor healel. Tud crittelni! Igen korrekt healt képest a célpontra visszahealelni, de van pár sec-es belső cd-je (olyan 2-3 sec körül talán, ezt passzolom), azaz csak erre a skillre nem lehet támaszkodni, hogy majd megvédi mindentől a célpontot. A tankra kell az ES szinte mindig, illetve arra akit a többieknél kicsit biztosabban életben kell tartani.
Water Shield - 100 mp5-öt (major glyphel 130) ad passzívan, és töltetenként kapsz vissza manát ha bármi sebzés ér. Mindig legyen fent!
Improved Water Shield talent - Ha a HW v. Riptide crittel akkor 100% eséllyel, ha a LHW crittel akkor 60% eséllyel, ha a CH crittel akkor 30% eséllyel kapsz vissza 1 Water Shield töltetnyi manát. Ez emlékezetem szerint NEM csökkenti a WS stacked. Ezért is jön jól a crit, mert manát is kapsz vissza általa.
Tidal Force - Megnöveli a CH, LW, LHW crit esélyét 60%-kal és minden crit heallel veszít 20%-ot a buff. Max 20 secig. Igazán hasznos vészhelyzeti skill, és remekül lehet vele vészhelyzet nélkül is proccoltatni az Improved Water Shield talentet a plusz mana miatt.
Nature's Swiftness - Ezt elnyomva a következőleg elnyomott, 10 secnél rövidebb kasztidejű spell INSTANT lesz. El lehet lenni nélküle, de ha használod, akkor legjobban HW v. CH instant elnyomására éri meg. Makróba rakni praktikus.
Cleanse Spirit - A Cure Toxint felváltó spell. Egyszerre 1 disease (fertőzés), 1 poison (méreg) és 1 curse (átok) debuffot szed le a célpontról. MAGIC ALAPÚ DEBUFFOT NEM SZED LE! (lásd: mindenféle cc hatások, lassítás, némítás, stb.) A legsokrétűbb debuff leszedő spell a játékban, használd!
Tidal Waves talent - A fő előnyöd e talentból fog származni. Ez a RT v. CH után ad egy buffot a következő 2 healedre. A HW 30%-kal gyorsabb és 20%-kal nagyobb lesz, valamint a LHW 25%-kal nagyobb crit esélyt kap és 10%-kal nagyobb lesz (Pontosabban, a bonus healing beszámítása lesz nagyobb 20/10%-kal). Gyakorlatilag emiatt a talent miatt tud életmentő lenni a sámán szorult helyzetekben. Ha nem is konkrét rotációt, de hasznossági prioritást ad a healjeidnek.
Példa 1: A tankheal fontossági prioritása megnő, mert ő kapja a sebzés túlnyomó többségét és nem a raid, vagy a balfasz fő tankhealer szokás szerint meghalt a tűzben.
Feladat: főleg 1 célpont max hp-n tartása
ES a veszélyeztetett tankra - RT - HW - HW - (*) – RT v. CH - HW - HW -...
Mivel ekkor a talent miatt gyorsabb lett a HW, így már időben oda fog érni a tankra 2x is, majd a RT/CH újra felfrissíti a Tidal Waves buffot. Így végtelenségig fenntartható a gyors HW a Riptide beszúrásokkal . Pont cdre fog kijönni a Riptide ha kevés a hastéd. Ha már jó a haste, akkor a (*) idő alatt mehet LHW/mozgás/bármi heal v. buff frissítés/anyázás TS-re amíg a RT cdje le nem jár (ez olyan 1-2 sec kb). CH értelemszerűen beszúrható a raid miatt, amikor szükséges.
Példa 2: A tank relatíve biztonságban van. A raid EGY RÉSZE hirtelen szenved el nagy raid sebzést, vagy a balfasz dpsek lassan reagálnak és szokás szerint meg akarják ölni egymást valami debuffal.
Feladat: pár ember gyors megmentése, nagyjából egy időben
Ha a tank tényleg tuti, akkor ES átrakható egy olyan célpontra, aki várhatóan még fog benyelni sebzést - (Nature's Swiftness esetleg) - CH - (Tidal Force/trinket mehet) - LHW - LHW - CH/RT - LHW - LHW - ...
Így a CH több embert lefed, a nagyobb crites és nagyobb alap LHW-k pedig - lehetőleg külön célpontokra nyomva mind - felhozzák a sérülteket O.K. állapotra. A többi healer v. pár CH meg kimaxolja őket. Azért nem írtam ide sima CH spammolást, mert ebbe bele van kalkulálva, hogy a többi healer is dolgozik.
Példa 3: Masszív raidsebzés
Feladat: ne wipeoljatok
ES a tankon - RT/CH a tankra v. magadra attól függően ki áll (várhatóan majd) rosszabbul - CH SPAM + RT beszurkálás a halálközeliekre, ameddig normalizálódnak a hp-k. Majd visszaállni a normál heal prioritásra.
Példa 4: 5 fős insta
Feladat: Kellazakurvaemblem.
/a. Jó csapattal: "slacker mode on".
- ES a tankra, meg néha RT löttyintés rá
- Főleg tankheal + be lehet segíteni a szakításba + néha a dpsbe shockokkal.
/b. Rossz csapattal:
- Csak heal + Wind Shear arra, aki rád jön + kite-olás néha.
- A meleek MINDIG beleállnak MINDEN whirlwindbe (CH-t előre a rugóra/fury warrira) és szemből ütik a cleave-elő mobokat, a rangedek meg előre AoE-znak és nem tudják használni SOHA az aggró dump/csökkentő skilljeiket időben.
- A tank csak 2 mobot fog egyszerre és azokat is szarul, mert rosszkor/lassan/nem jó helyre nyomja az AoE skilljeit. A Misdirection/Tricks of the Trade-et senki sem ismeri, ezért állandóan lehúzzák a tankról a mobokat. Készülj fel mozgásra - LoS-on, healing távolságon kívülre és összevissza futnak majd a dpsek - és arra, hogy hirtelen kell sok célpontot megmentened. Esetenként Earthbind Totem+Frostshock kiteolásra is, ha téged hagynak szarban.
- Senki nem szakít semmilyen spellt, továbbá senki nem szed semmilyen debuffot. A legfontosabbakat neked kell intézned, a többit "ki kell healelni". A Tremor Totem és a Grounding Totem legyen kéznél!
- A pvpbuzik messziről felismerhetőek, mert nem ismerik az aggro fogalmát, nem hallanak, csak az előttük levő 90 fokos látószöget látják, mindig ugrálnak, elöl futnak, és folyamatosan pofáznak, lehetőleg minél nagyobb faszságokat. Ők általában kb annyi overall sebzést (vagy többet) kapnak be, mint a tank. Sűrűn és nagy sebzés tüskéket kapnak, ezért healelésük ízlés szerint. Amelyik 1-2. OVERALL damage done-ban azt megmenteni, attól lejjebb csak akkor, ha a tank épp nincs szarban. Ha úgy döntesz kihíleled, akkor a RT cd-t tartogasd rá, esetleg ES is mehet rá, de az feltűnő.
- MINDIG van legalább egy agyhalott/laggoló/analfabéta a partiban, arra jobban kell figyelni. Aki csak simán tapasztalatlan, az hallgat az értelmes tippekre általában, a többi nem.
- Mindezek ellenére ajánlom a gyakori instába járást, mert a balfaszok életben tartása és hirtelen helyzetváltozásokhoz való alkalmazkodás a legjobb tréning ahhoz, hogy valaki imba healer legyen!!! Olyan kb 3,8k GS-es (de utálom a GS-t) cucctól kezdve - ha elég elhivatott healer valaki - akkor kimondottan presztízskérdés, hogy még a legnagyobb deathbotokat is topon tartsa az ember. Az a SKILL!
Általános heal tippek:
- A resto sámán elsősorban raidhealer, de tankhealnek is lazán jó (lásd: Példa 1)
- A Chain Heal a resto sámán healelés gerince. A bonus healingot a CH kb 110-120%-ban, a HW kb 70-80%-ban, a LHW kb 35-40%-ban hasznosítja. Magyarán, egy kevés bonus healing növekedés is elég komolyan megdobja a CH leadott mennyiségét! (Fejből írt %-ok és az ES-ét meg a RT-ét nem tudom. Ezek nem a pontos számok, majd valaki beleköt úgyis és javítom, de lusta vagyok utánanézni.)
- Overheal: a feleslegesen leadott heal mennyiség. Ezt célszerű minél lejjebb szorítani. Egyrészt, mert kevesebb mana fogy el. Másrész, csak a kasztidő meg global cd telik vele és emiatt más elpatkolhat, akinek tényleg kellene a heal. (Recount, Skada, stb. teljesen jó addonok ennek mérésére)
/a. Full hpra NEM kell healelni! Bizonyos esetekben szükséges spamhealelni, de az is általában előre tudható és fel lehet rá készülni. Tudni, és érzékelni is kell, mikor kell abbahagyni a spamhealt!
/b. Attól még, hogy a CH a sámán heal gerince, nem jelenti azt hogy orrba-szájba csak azt kell kasztolni! A kizárólag CH spammolás nagyon sok manába kerül, és messze lesz az az állapot, hogy lazán meg lehessen oldani. Mellesleg, nem minden esetben a CH a legjobb spell a megoldás.
/c. A Riptide instant healje lehetőleg haszonba menjen! Csak akkor érdemes sok hpba nyomni, ha a HoT-jára kell támaszkodni a következő pár secen belül valamilyen ok miatt, ami miatt majd nem tudsz folyamatos healt leadni X ideig. (egész raidre ható scriptelt stunnolások, behálózás, némítás, fear, stb.)
/d. A heal aggrót (threat) is jelent. A felesleges heal - felesleges aggrót. A pullolásnál full hp-ra odalöttyintett heal eléggé keresztbe tud tenni a tanknak a kezdeti pozicionálásnál. Főleg ha a heal crittel, és ráadásul még több célpontot is kell, hogy befogjon a tank. Udvariatlan, pazarló és szabotáló dolog elbaszni a pullt.
- Raidhealre alkalmas addon szükséges az optimális healeléshez. Pl.: Healbot, Grid, stb. Ennek több oka is van:
1. A lényeg, hogy könnyen kezelhető legyen és lásd ki-, mennyi bejövő healt fog kapni (az overhealt elkerülendő, valamint lásd a debuffokat, hogy időben leszedhesd.
2. Ezen felül célszerű, ha a bosst tudod targetolni - miközben az addonon keresztül healelsz -, mert pontosan látod mikor kasztol valami szemétséget, és előre fel tudsz rá készülni előkasztolással, vagy trinket/skill elnyomással.
3. Szintén a targetolás miatt jó az addon, ha a célpontodra Wind Shear-t kell nyomnod, mert túl nagy az aggród v. épp szakítani tudsz (0 hit ratinggal is meglepően sokszor megy!).
- Csak a RT instant heal (meg bármi Nature's Swiftness-el), ezért úgy kell helyezkedni, hogy nagyon minimális mozgás kelljen csak. Ha ki kell állni valamiből, v. csak kis mozgás kell, az oldalazás a legjobb. Pl.: Hodirnál v. Keristraszánál gyakori, de minimális mozgás kell. Az ugrás túl sok ideig korlátoz a kasztolásban, ezért a mikronnyi oldalazás jobb. A folyamatos mozgás a resto sámán legnagyobb ellensége!
- A Bloodlust/Heroism-ot lehetőleg dps sámli nyomja el (ha van), mert van olyan eset, amikor kell az a manamennyiség és a global cd éppen.
- Reincarnation-ra a minor glyph felesleges, vegyél egy marék reagenst és kész. A jó healer különben sem hal meg harc közben, hanem full wipenál az utolsók közt.
- A Reincarnation NEM arra van, hogy harc után felkelsz, amíg a lusta disznók az élesztést várják. Bossfightra kell a cd-je, ha beütne a gebasz. Combaton kívül csak akkor szabad kelni, ha a normál befutás valamiért nem megvalósítható - ami állati ritka (pl.: trash respawn).
- A sebző, tűz alapú totemek a spell powerrel (bonus spell damage) skálázódnak. A Fire Elemental is . Ha nem bugos, be lehet néha dobni, mert igen jó AoE-val kombinált sebzést tud leadni.
- Szinte minden raidben akad egy-két „tar beast”. Ez legtöbbször a raid leader haverja/rokona/élettársa, vagy azért van a raidben, hogy vele legyen meg a létszám. Klasszikus deathbot. Általában a halála után szemmel láthatóan jobban szokott menni raid, mint ameddig él (ők a „szegény ember hard mode-ja”). Az ilyen tar beastek életben tartása is a feladatod SZERVES RÉSZE! Ki kell bírni!
Ámde! Az „advanced” verziójú tar beast képes feléletni a SS-t, combatress-t, a healerek manáját és kasztidejét, a tank és a többi healer hp-jának rovására. Extrém esetekben célszerűbb nem sietni a kihílelésükkel. Elég ritka eset (mivel instant szoktak megdögleni), de fel kell tudni ismerni hol az a határ, amikor már valakit nem érdemes healelni. Szemétül hangzik, de van ilyen.
- "A tankolás felelősség, a dpselés móka, a healelés munka"
|