Malygos the Spellweaver
Malygos the Spellweaver az utols bossa a WotLK megjelensvel rkez Tier7-es tartalomnak. Sartharionhoz hasonlan szintn egy Dragonkin (ezesetben kk), lakhelye a Nexusnl tallhat The Eye of Eternity.
A tallkozshoz a raidben legalbb egy karakternek rendelkeznie kell a [Key to the Focusing Iris]-el (10 fs vltozat), vagy [Heroic Key to the Focusing Iris]-el (25 fs vltozat). Mindkett kulcs Sapphironbl esik (Naxxramas 10 illetve 25 fs vltozat)
Az instanceban nincsen trash.
Raid Setup
Egy tlagos 25 fs raid 7-8 healerbl, 1 MT-bl, 1-2 OT-bl s a fennmarad helyen DPS-bl ll. Kett Death Knight s egy Paladin ajnlott, a DPS rszleg lehet vegyesen melee s ranged, de a fight nyugodtan kivitelezhet mindezek figyelmen kvl hagysval is (pl. DK nlkl). A healerek kztt legyen legalbb 3 pap/druid az instant groupheal miatt (Circle of Healing/Wild Growth).
Az MT a rendelkezsre ll legdurvbban ltztt legyen, kk-zld cuccokban nincs is rtelme prblkozni, komoly sebzseket fog kapni.
10 fs (norml) vltozatnl 2-3 healer, 1 MT s 6-7 DPS szksges, OT kihagyhat. Szmos csapatsszelltsban hinyzik a DK, de 1-2 mozgskorltozsra (stun, roots, nova,...) kpes klassz md felett hasznos. Pap s druida itt is kell, klnben a raidheal elg necces trtnet.
Elhelyezkeds: >>>> KP <<<<
Helyezkedsre tbb elmlet is ltezik, ezek kzl az egyik, hogy az MT hzza Malygost a kpen lthat mdon az szaki oszlophoz, a raid lljon a srkny farkhoz (nem sebez), nagyjbl egy kupacba, a rangednek ajnlott kicsit eltvolodnia, a melee pedig max rangerl sse, igen nagy a hitboxa. A Sparkok egy-egy oszlop kztti, tvoli pontban szletnek, ezzel a felllssal knnyen szrevehet, mikor honnan rkeznek.
--== PHASE 1 ==--
Malygosnak ~6.972.000 hp-ja van norml, illetve ~19.523.000 hp-ja heroic fokozaton.
* Enrage: Malygos 10 perc utn enrage-el, 1000%-al megnvelve sajt sebzst. A 10 perc mindhrom fzis alatt ketyeg.
Boss Kpessgek (phase 1)
-
* Arcane Breath: egy arcane alap, Malygos eltt 40 yardra hat spell, ami 18850-21150 (normal), 28275-31725 (heroic) sebzst okoz. A sebzs egy debuffot hagy a targeten, ami 5 mp mlva felrobban, ezzel tovbbi 9425-10575 (normal), 18850-21150 (heroic) sebzst okoz a kzelllkhoz.
-
* Arcane Storm: arcane missile-okat l a levegbe, ami random targetbe sebez 9425-10575 arcane sebzst. Ezt kveten Malygos arra a targetre fordul ki, aki kapta a sebzst.
-
* Vortex: Malygos felszll a platformrl, s egy arcane forgszelet idz el, ami felkapja a raidet s 2000 arcane sebzst oszt mp-knt 10 mp-ig. Amikor a forgszl eltnik, a raid minden tagja a platform kzepre esik, 10% falling dmg-et szenvedve ezzel.
-
* Power Sparks: bizonyos idkznknt portlok nylnak meg messze a platform krvonaltl, amik Power Sparkokat idznek. Lassan mozognak Malygos fel, s mg mieltt odarnek hozz meg kell lni ket, mskpp Malygos egy vgleges, 50%-al nagyobbat sebz buffot kap. Ha a Spark meghalt, egy villml felletet hagy maga utn, amibe a benne llk 50%-al nagyobbat sebzenek.
Ajnlott tbb Sparkot egy helyen meglni, ugyanis a sebzs buffok stack-eldnek. Vortex kzben a Sparkok nem mozognak, de amint vge a Vortexnek, ismt elindulnak. Lassts, stun illetve root hasznlhat a Sparkok ellen. A DK-k Death Grip-je tkletes megolds tbb Spark egy helyre hzshoz.
Heal
Amg Malygos a fldn van, 25-sben 4-5 dediklt healer kell a tankra, a maradk a raid letben tartsrt felels. Vortexnl mindenki raidhealen van, a levegbe portols eltt ersen javasolt a raidet maxra hzni. A mr emltett pap s druida instant grouphealek megknnytik az letet.
10 fsben sokkal egyszerbb az MT heal. A fight begyakorlsa alatt j ha van 3 gygyt, de amint minden tiszta (s a gear is megvan hozz), 2 healer is tkletes. Hrom healerrel szmolva 2 legyen az MT-n, a harmadik raidhealen, vortex esetn itt is be kell segteni egymsnak. Kt healer esetn a jobb geares legyen az MT-n s ha kell, segtsen be neki a msodik gygyt.
Norml mdban a Vortex kihealelse nehezebb, mint 25-sben, mivel a 10 msodperc alatt ugyangy 20k raid sebzs van, radsul elllhat az a buta helyzet, hogy valaki rangen kvlre esik.
Ha a tryok alkalmval tisztn ltszik, hogy necces a heal, a raid tagjai viseljenek minl tbben stamins geart, ersen javasolt, hogy fullra buffolva legyen mindenkinek legalbb 20k HP-ja. Prayer of Fortitude, Commanding Shout, Blessing of Kings, stamins kajk mind ersen javasoltak. Poti s/vagy HS CD-ket rdemes Vortexre tartogatni, pl. a halott DPS ugyebr nem DPS, de j healerek mellett nem igen futhatunk bele ilyen problmba.
Sparkok >>>> KP <<<< (~37,800 HP)
Death GrippelHammer of JusticeDeath Grip
Ahogy mr emltettem, a Sparkok 4 irnybl (K, Ny, DK, DNy) a boss fel tartanak, beavatkozs nlkl kb. fl perc alatt teszik meg tjukat. Aggrt hzni rluk, tauntolni nem lehet, de lasstani, stunolni, egyb mdon bazirglni igen.
Ha van egy gyes DK a raidben, itt igen j hasznt vesszk, egsz knnyen pozcionlhatk a Sparkok, akr tbb aurt is egymsra helyezhetnek, ami jelents + sebzs. A berntst kveten egy paladin -a is igen hasznos, az ideje alatt a DPS rszleg 1-1 instanttal igen gyorsan eltntetheti.
A CD-je miatt jtkony lehet, ha kett DK-val dolgozunk, de ha csak egy ll rendelkezsnkre sincs problma, legyen talentelt a Grip (25s). A +10s CD s 1s stunnal br Glyph nem igen ri meg, hisz a 25s CD-vel minden Sparkra jut 1 Death Grip, de 35-nl mr elfordulhat, hogy nem, stunra pedig jobb a HoJ, ill. adott szmos egyb lehetsg (pl. ).
A raid DPS-re nzve okos, ha a Sparkokat megprbljuk egy helyen elfektetni, mivel a 60s-ig tart +50% dmg buff stackel, gy esetenknt elrhet a +150%-os hats is.
A Sparkok kezelsrl erteljesen megoszlanak a vlemnyek. Van ahol 1-2 jtkos foglalkozik csak velk, van ahol a megfelel pillanatban fkuszl r a raid, ha van, DK esetleg/s/vagy Paladin segtsggel. Van ahol betegesen gyelnek arra, hogy egy helyre kerljenek, van ahol kln kezelik a melee s ranged DPS-nek, van ahol egy kupacban ll mindenki.
Az n megtlsem szerint (ha nem az 5 perces achievementre hajtunk, mert az egy msik trtnet) nem kell vresen komolyan venni. Jelents segtsg a Spark aura, de nem nlklzhetetlen s ha priban mindennek fl helyezzk, knnyen teshetnk a l tls oldalra s a nagy Spark hajszols jelents DPS kiesst eredmnyezhet, amit akr mg a +% dmg sem vlt ki.
A lnyeg, hogy egy Spark se rjen be a bossba. Nem is csak azrt, hogy ne kockztassuk az MT lett, sokkal inkbb, hogy mindig legyen 1 aura a DPS-nek. A legjobb, ha gy hal meg a Spark, hogy mind a melee, mind a ranged egy helyre llhat, amihez Malygos nagy hitboxa sokat segt, de ha kln-kln van 1-1, vagy csak 1 van a rangednek, az sem tragdia, egy sima killhez elgsges.
sszegezve teht, DK-val Death Grip, stun, a raid instant nuke, majd belells s DPS tovbb (ha nincs DK, nincs rnts s kicsit mozogni kell). 10 fsben a spark kezelst ugyangy kell megoldani, ott sem okozhat problmt.
Vortex
Circle of HealingWild Growth
Malygos percenknt felteleportlja a raidet a levegbe. Tz msodperc alatt 20k sebzst (2000/s) kapunk, ill. egy minimlis falling dmg a platformra pottyanskor (Slow Fall, Levitate kivdi). Csak az instant spellek mkdnek. / legyen, Vortex eltt legyen mindenki max HP-n, ha khg a heal, CD/HS ne legyen CD-s. A lnyeg, hogy tl kell lni.
A srkny ilyenkor kzpen felszll, mi krltte egy szlviharban lebegnk. Lockok rakhatnak elre Teleportot, amivel azonnal ki tudnak jnni a Vortexbl (nem visznek healt, viszont sebeznek, mg a tbbiek fnt pislognak az instantokkal), a placc kzepe fel rdemes pakolni, a hiedelmekkel ellenttben semmifle bemozduls nem szksges a hasznlathoz, viszont a rangere figyelni kell. Mikor a vortex vget r, a tanknak azonnal reaglnia kell s a helyre kell hznia Malygost, a raidnek pedig kicsit tvolodni a placc kzeptl, nehogy meglepetsben legyen rsznk (pl. egy Arcane Breath). Amint a srkny az MT-n van, jra lehet helyezkedni s folytatdhat a mka.
DPS
Tbb dolog is van, amire DPS-knt figyelni kell.
-
Helyezkeds: rdemes egy pontban lenni (hogy ne okozzon gondot a raidheal, hogy ne a kosz uralkodjon a platformon) Malygos hitboxnak max rangen, gy egy Sparkbl sebezhet melee s ranged egyarnt.
-
Power Spark: 38k HP-juk van (13k), ami nem sok, de lassts, egyb mozgskorltozs nlkl a placcra rve egsz gyorsan ber Malygoshoz. Figyelni kell merrl jn s fggetlenl attl, hogy van-e DK, vagy nincs (D. Grip), gy kell kszlni, hogy a megfelel pillanatban ltvban legyen. Ha van halott Spark a fldn, llj bele, jtkony a DPS-re nzve.
-
Aggro: a plusz sebzs buff(ok) miatt szen kell lenni, nem szabad aggrt hzni. Bosspullkor nem tolunk azonnal el mindent, hisz alakulhat gy, hogy a srkny kikukkant s instant bezzza a fl raidet. Threat mter javasolt, aggr cskkent kpessgeket rdemes tartalkolni, adott esetben pedig hasznlni. Vortex eltt ne legynk 100% fltt!
-
Bloodlust/Heroism: P1-ben, amint az els Vortex lejr, durranhat. Lehet vrni idelisabb helyzetre (pl. tbb Spark), vagy lehet tartogatni P1 vgre, de fleg az els killek krnykn, gyengbb gearnl elfordulhat, hogy az 5 perc CD lejr s P2 alatt is el tudunk egyet stni.
-
Idzts, CD-k: nem szabad P1-ben sprolni. Minl gyorsabban kopik a boss, annl tbb id marad P2 s P3-ra.
P2 eltt: Malygos ltvban marad egy ideig, mieltt felemelkedik, ilyenkor rdemes beletolni mindent, amit lehet, jelents segtsg az tlagos krlmnyek kztt ilyenkor levert 4-10% HP.
>>>> KP 2 <<<<
--== PHASE 2 ==--
Amint Malygos hp-ja elri az 50%-ot, felszll s felhagy elz kpessgei hasznlatval. A msodik fzis kezdetekor berkez Sparkok nincsenek hatssal mr Malygosra.
Boss Kpessgek (phase 2)
-
*Arcane Storm: Arcane missile-okat l a levegbe, ami random targetbe sebez 9425-10575 arcane sebzst.
-
*Deep Breath: -Arcane Pulse- 5000 arcane alap sebzst okoz az egsz raidnek mp-knt 5 mp-ig. Meghatrozott idkznknt trtnik. Egy figyelmeztet zenet jelzi a kpessg kezdett. Nincs hatssal azokra, akik korongon replnek.
-
*Power Overload: Egy lila anti-magic zna jelenik meg a platformon, ami minden magic sebzst cskkent 50%-al. Minl tbb sebzst fog fel, annl kisebb lesz. A mretk folyamatosan cskken, ezrt idvel j al kell mozognunk.
Nexus Lord
A msodik fzis kezdetekor, "egy repl korongon(deszkn)" rkeznek. Ezek a mobok csupn a tank&spank metdust kvetik. Amint meghaltak, a melee az imnt emltett koronggal felszllva tudja cspelni a Scions of Eternity-ket.
-
* Arcane Shock:9426-10575 (normal), 14138-15862 (heroic) arcane sebzs.
-
* Haste: 100% movement, casting s attack speed nvels 15 mp-ig. Dispellezhet.
Scion of Eternity
A msodik fzis kezdetekor jelennek meg. k mr magasabban replnek mint a Nexus Lordok, a melee szmra elrhetetlenn tve magukat. Nincs agro tbljuk, random varzsoljk az Arcane Barrage kpessgket. Ha meghalnak a korong amin repltek leesik, tbb melee tud felreplni.
-
*Arcane Barrage: 14138-15862 (normal), 16965-19035 (heroic) arcane sebzs random targetre.
Hoverdisk
-
Ahogy egy add meghal, egy lapos henger alak szrfdeszkhoz jutunk, amire felszllhat 1 jtkos. A diszkeken lev karakterek nem sebzdnek.
-
Sokat lehet vitatkozni, hogy milyen sorrendben rdemes felszllni, n (is) gy gondolom, elsknt mindenkpp a melee menjen, hisz k nem igazn sebezhetik a ranged addokat, ha k elfogytak, alacsony HP alapjn vlasszunk (pl. mageek). A deszka gy mkdik, mint egy mount, semmi extra.
-
A raid egy kupacban mozog mindvgig (kivve a diszken levket), ahogy megjelenik az els bubi, al kell futni. Ezutn, egy-egy j pajzs megjelensekor el kell dnteni, hogy az jhoz fut a raid, vagy vr pl. egy pp aktulis Deep Breath-re. A legrosszab, ha mindenki a maga hatskrben eldnti, hogy megy/nem megy, lvn, hogy a Barrage-ek jelentsen sebeznek, a healereknek pontosan tudniuk kell, mikor van akci, ami eltt fullra hzott raid szksges, ill. instant group heal mozgs kzben, nehogy pran elfekdjenek. A platformon levk lehetleg egy ranged addot ljjenek, amit a pajzs all elrnek.
-
A cl teht P2-ben, hogy minl elbb haljanak a Lordok, a melee deszkkra kerljn s elfogyjanak a Scionok.
--== PHASE 3 ==--
Az utols Scion halla utn a platform darabokra hullik s minden jtkos a mlybe hull.
Azaz csak majdnem, mert egy-egy Wyrmrest Skytalon (vrs srkny) jn a segtsgnkre, amik htra huppanva ljk tl a zuhanst s folytathatjuk a harcot Malygos ellen.
Boss Kpessgek (phase 3)
-
*Surge of Power: 72.000 dmg 3 msodperc alatt, fl seces, 12.000-es tickkekkel. 25-sben 3, 10-esben 1 jtkos a clpont. Ez ellen vd a Flame Shield kpessg.
-
*Static Field: egy terletre hat, 10k-t tickel sebzs, a megjelense egy nagy elektromossggal teltett golyra hasonlt. rtelem szeren minl elbb ki kell belle llni.
-
*Arcane Pulse: 30 yardon bell 30.000-et pulzl AoE sebzs, vagyis 30 yardon kvl kell llni.
Wyrmrest Skytalon
A Skytalonok 100.000 HP-val s hat kpessggel rendelkeznek. gy mkdnek mint egy Rogue. Energival (10 energy /s-es regen) s komb pontokkal operlnak.
-
*Flame Spike - 10 Energy. 1000 sebzs Malygosba s 1 komb pont.
-
*Engulf in Flames - 50 Energy. Kist mozdulat, ami egy DoTot pakol Malygosra. Az idtartama a komb pontok szmtl fgg.
-
*Revivify - 10 Energy. Ez a srkny Lifebloomja, egy HoT, ami 500-at gygyt s ad egy healer komb pontot.
-
*Life Burst - 50 Energy. Ez egy healer kist mozdulat. AoE heal kpessg, ami 2500+2500/komb pontnyit gygyt, ami 5 pontnl 15000-et jelent, valamint +50% healing donet ad 5 msodpercre.
-
*Flame Shield - 25 Energy. Ez is egy befejez mozdulat, egy pajzs, ami 80%-os sebzs cskkenst jelent. Malygos Surge of Power spellje ellen nyjt vdelmet.
-
*Blazing Speed - egy sprint effekt, 500%-kal gyorsabban mozog a srknyod, ha nagyon eltvedsz, vagy gyorsan heal rangebe kell rned, hasznlhat, de nem rzem ltfontossgnak.
Tipp: Coldarraban ltezik egy quest „Aces High" nven, az ott tallhat srkny pontosan ilyen, lehet rajta gyakorolni.
-
A helyezkedsnl van aki az 5 csapatra osztott, a bosst krbelel, s van aki az egy pontban ll mindenki taktikt szereti. Az utbbit rszletezem.
>>>> KP 3 - Phase 3 -Fellls <<<<
A boss fltt/mellett, vigyzva, hogy a 30y-os AoE sebzsn kvl legynk, egy pontba ll a raid. A feladatot tekintve 2 tpusrl beszlhetnk, DPS s Heal. Heroicban 4-5, normlban 2-3 helaer kell, mindenki ms DPS.
A DPS gyurmzza a bosst, a healerek letben tartjk a raidet, Surge of Power esetn pajzsot kell hasznlni, Static Fieldbl ki kell mozogni (a boss kr a raid magassgban rajzolunk egy kpzeletbeli krt, ezen kell mozogni, elre megbeszlt irnyban ~90 fokot, gy elkerlhet, hogy valaki a random helyzetvltoztatssal eltved s healrangeen kvl esik).
DPS
Leegyszerstve 1-1-2, de ennl picivel tbbrl is sz van. Az 1-1 kt db Flame Spikeot jelent, ami utn vrjuk meg, hogy az Energy-nk legalbb 85 legyen s sssk ki az Engulf of Flames-szel (2), majd gyorsan megint 1-1 s ismt vrunk 85 energira, majd ezt rotljuk, vagyis 1-1-vrunk-2-1-1-vrunk...
Ezzel pakolgatjuk a stackel DoTunkat, egyenknt 1500-at tickel, viszont 15-25-tel mr egsz finom 45-75.000-es sebzst produklunk 3 msodpercenknt.
Ha Malygos rdfkuszl, legyen 2 komb pontod (elvileg van, vagy pp elnyomod az utols kists utn, ezrt kellett megvrnod a 85 energit), vrd meg a regent s ldd el a pajzsodat. Ha ez megvolt, kezd jra a fentebb lert rott.
Fontos, hogy ne gesd el az energidat tl gyorsan, mert akkor belefuthatsz abba a hibba, hogy nem tudsz idben pajzsot tenni s elhallozol.
Heal
3-3-3-3--85 Energy--3-4 Vagyis Revivify ngyszer, vrunk 85 energira, jabb Revivify s kistjk Life Bursttel, utna ismtls. Frumunkon olvastam olyat, hogy els lpsknt felpakolsz magadra 5 hotot (Revivify), kistd a Life Burtsttel, majd ezutn egy hot, egy kists.
Ha rdfordul a boss, akrcsak a DPS-nl, legyen 2 komb pontod s hasznld a pajzsot, majd kezd jra a rott.
>>>> KP 4 <<<<
A harc sszegezve
-
1. Fzis: Az els fzis lnyege, a Power Sparkok megfelel kezelse valamint a Vortex tllse. Malygos-t a platform kzepn kell tankolni, fizikai sebzse viszonylag lass, de nagyon ers. Az Arcane Breath kpessge pedig mg rtesz egy lapttal. Az egyik, amire nagyon kell figyelni a harc folyamn, azok a Power Sparkok. Amint egy Power Spark csatlakozik a harchoz, a dps kasztok fkuszljanak r. Ha meghalt a Spark, lljanak bele a helyn keletkezett villml terletre. A msik pedig, a Vortex. Ajnlott ilyenkor elhasznlni a Healtstone-okat, valamint Health potikat, ugyanis 20.000 arcane sebzst kell kihealelni az egsz raiden. Amint Malygos hp-ja elri az 50%-ot megkezddik a msodik fzis.
-
2. Fzis: Malygos ezutn mr nem lesz targetelhet, m a rajta hagyot dotok mg ketyegni fognak rajta. Helyette 2 msik ellenfelet kell cspelni, Nexus Lordokat s Scions of Eternity-ket. Mg elbbiek a fldn, utbbiak a levegben replnek. A Nexus Lordokat tank veszi fel, minden ms kaszt one-shot lesz neki. Egyszer tank&spank, majd miutn meghaltak, a melee a korongok segtsgvel felrepl a Scion of Eternity-khez s azokat kezdi el tlegelni. Mindekzben Malygos fellrl lila anti-magic znkat dobl a fldre, amibe BELE KELL llni, ugyanis a Deep Breath kpessg 5000 arcane sebzst oszt ki a raidnek mp-knt 5 mp-ig. A korongokon replket nem rinti a Deep Breath kpessg. Ezt ismtelve addig tart a msodik fzis, ameddig az utols add is meg nem hal.
-
3. Fzis: A harmadik fzis kezdetekor Malygos szttri az alattunk lv platformot, s srknyhton folytatjuk tovbb a harcot. Minden srkny egyformn a rugkhoz hasonlan komb pontokbl gazdlkodik, 6 kpessggel rendelkeznek.
Ebben a fzisban sok mlik a helyezkedsen. lljunk r egy kijellt srknyra, s vele egytt mozogjunk. 3-4 kiemelt healer kell, akik csak a Revivify stackelsen, s a Life Burst lestsvel foglakoznak, a tbbiek pedig meglls nlkl Flame Spike s Engulf in Flames prostst pakoljk Malygosra. Akik megkapjk a Surge of Power kpessget, nmi komb pontot felldozva ljjk magukra a Flame Shield-et.
A hrom fzis csak lerva tnhet bonyolultnak s br egy picit nehezebb, mint a tbbi Tier7-es boss, kis gyakorlssal knnyen el lehet sajttani a taktikt. Malygost meglve Alexstrasza jelenik meg s jutalmul egy rzsaszn fny ldikban kereshetjk kiszemelt lootunkat, ami utn lehet azon dolgozni, hogy mindezt 5 perc alatt teljestsk
ajnlott vide:Vide: http://www.youtube.com/watch?v=nn18R0OPA8w
|