Resto Druid
Volt szerencsm resto duduzni egy darabig (fl v Reborn), megosztom amit tapasztaltam. Aztn majd megrja valaki, hogy mirt hlyesg.
Elljrban kzlm, hogy nagyon nem vagyok hve a Nourish s Healing Touch spelleknek. Mivel a resto druid f erssge a sok s ers HoT (Heal over Time), ezrt azok erstst tartottam mindig is szem eltt.
(Azrt remlem, pr valban jrtasabb resto dudu is r majd a topicba kiegsztseket.)
HT – Healing Touch
LB – Lifebloom
NR – Nourish
NS – Nature’s Swiftness
RG – Regrowth
RJ – Rejuvenation
SM – Swiftmend
WG - Wild Growth
Talentek:
1. >Resto1<
Ezt mg eredetis high-end (T10) restokrl lestem le, s tnyleg ez tnt a leghatkonyabbnak, mg itt a kisebb contentben is. Itt a Celestial Focus +3% lland spell hastja miatt kellett a balance gba ennyire mlyen belemszni. szrevehet a hinya.
2. >Resto2<
Itt mr kezd faramucibb lenni a helyzet. Itt le van nyesve a balance grl a Nature’s Grace, s a Celestial Focus, s inkbb „support” talentekre lett tolva resto gon. rezheten lassabb lesz a heal, viszont a Natural Perfection +3% critet ad s a Revitalize pedig raid supportot. Az 1 kalld pont meg tkerlt Naturalist-re a picit gyorsabb HT miatt, de taln jobb lett volna az Empowered Touch-ra.
Nekem krdses, hogy ilyen talenton rdemes-e raidelni. Prbltam, de valahogy tl kevs elny szrmazik a haste rovsra. Olyan „meh”. Esetleg, ha nagyon sok a haste az illet gearjn, akkor lehet ez letkpes talent.
3. >Resto3<
Ez pedig szerintem egy „fail” talent, de ha valaki a Nourish spamhoz ragaszkodik, akkor ez passzolhat hozz. n speciel ezt sose prbltam.
Szerintem az 1. vltozat a legjobb. Amennyiben aggro problma addna, abban az esetben nyugodtan t lehet rakni 3 pontot a Naturalist-rl a Subtlety-re. Elsre feleslegesnek tnhet, de n is szleltem prszor arnytalanul nagy threatot healels kzben, s msok is panaszkodtak r a frum druidos szekcijban. Normlis esetben nem kellene, de szerintem nem szgyen trakni a pontokat (mr ha mkdik a Subtlety talent ).
Glyphek:
Major: Glyph of Swiftmend, Glyph of Regrowth, Glyph of Rejuvenation
Minor: Glyph of the Wild, Glyph of Dash, Glyph of Aquatic Form
A linkelt talenteknl ki vannak tltve a glyph slotok is. A felsoroltak az 1. verzihoz tartoznak.
A Glyph of RJ helyett sokkal jobb lenne a Glyph of Rapid Rejuvenation, de amikor jtszottam akkor mg nem mkdtt az a glyph (meg a lockomnak a Glyph of Quick Decay se ), ezrt a sima RJ-s a clszer harmadiknak. A Glyph of Rapid RJ a Revitalize talentet is sokkal hasznlhatbb tenn, a srbb RJ tickek miatt.
A Glyph of Aquatic Form helyettesthet a Glyph of Unburdened Rebirth-el, ha valaki nagyon sher/lusta/feledkeny reagenst venni hozz.
Statok: (Fontossgi sorrendben. Szerintem.)
Spirit - A legfontosabb univerzlis stat. Az Impoved Tree of Life talent miatt a spirited 15%-val n a spell powered, valamint druidknt eleve nagyobb mana regent kapsz belle, mint a spiritet egyltaln nem hasznl kasztok. Vigyzat! A tiszta mp5 (mana per 5 sec) statbl s a spiritbl jv mana regen nem ugyanaz! A klnbsg az, hogy az mp5 minden helyzetben ugyanannyit tlt (ht mondjuk), viszont a spirites mana regen kasztols kzben durvn lecskken, mde kasztolson kvl igen j tempval tlti a mant (elmletben). gy tudom a resto dudukra is rvnyes a papos „5 msodperces szably”, vagyis brmilyen spell elstse utn 5 seccel indul meg a kasztolson kvli mana regen hatsa.
Spell Power - Egyrtelmen fontos, s knyelmes mennyisg mana regen felett mr egyre jobban kell majd a spirit ellenben. A sok HoT miatt szksges, hogy a tickek egyre nagyobbak legyenek.
Haste - Szerintem a haste s a spell power versenyzik egymssal a 2. legfontosabb statrt, de a SP egy orrszrhosszal vezet. Ha hanyagoljuk a NR s a HT hasznlatt, akkor a RG lesz az egyetlen kasztids heal fajta. Tovbb a haste cskkenti a skillek global cooldownjt, s ha mkdne a Rapid RJ glyph, akkor a RJ tickek srsge is nne (s cskkene az RJ idtartama arnyosan).
MP5 - Ez nem srn van cloth/leather cuccokon, de ha van az egyrtelmen healer gnya. Spiritre elg gyrni, abbl lesz majd elfogadhat mana regen. Kln mp5-re szerintem felesleges.
Intellect - Szerintem csak nagyon kezd gearnl rdemes az intellectet kln nvelni, vagy amikor mr bven j a hastd, akkor tllni erre.
Crit – Nos, a RJ-t kivve (alaphelyzetben) minden ms healed tud crittelni. J ha van, de a crites cuccokra balance druidok szoktak lecsapni. Kln rgyrni… nos, j krds. Nekem nem volt gondom az alacsony (~13%) critemmel, de a dudu heal fleg a HoTok tickjeibl ll s csak rszben direkt healekbl (a Lifebloom vgs crit is jrszt overhealba ment). Nha kevsnek reztem, az tny. Ez az egyetlen stat, amit taln elrbb vehettem volna a rangsorban. A Living Seed talenthez jn igazn jl a crit.
Gemek:
Meta gem: >Insightful Earthsiege Diamond<
Kk komponens: Spirit. A fent felsorolt okok miatt. jabban panaszkodtak a healerek a frumon, hogy a spirit alap mana regen bugos. Ha tnyleg bugos, akkor lehet hogy knyszerbl jobb az MP5 kknek.
Piros komponens: Spell power
Srga komponens: Haste. Ha mr knyelmesnek rzed a mennyisgt, akkor Intellect, hogy picit a critedet is dobja.
Idol:
Idol of Awakening WoWhead, Tauri Shoot, item: 40342 Mg ez tnt az elrhet leghasznosabbnak hossz tvon.
Idol of the Flourishing Life WoWhead, Tauri Shoot, item: 46138 Ez pedig ha mr a mana nem problma, a Nourish nagyobb heallketet tud adni, gy hogy HoT-olt clpontra mr jobban megrje betolni.
HoT as hell:
Maga a healels elvben nem bonyolult: HoT-ok elre felraksa s fenntartsa. A komplikci abban ll, hogy kicsit mskpp, s jobban elre kell gondolkodni (madr)fa-kin* druidknt, mint ms healerrel. A direkt healek nem olyan nagyok s jrszt csak 1 clpontosak. Ebbl addan a resto druid inkbb „szinten tart” healer, viszont azt akr egsz raidre kiterjesztve is tudja mvelni. Valahol a tankhealer s a raidhealer kzti tmenetnek mondanm. Cserbe viszont a legnagyobb mobilitst s rugalmassgot lvezi az sszes tbbi healerhez kpest. Folyamatos v. gyakori mozgs szinte meg se kottyan neki – st ebben a legjobb -, plusz a formvltsok ltal nyjtott eseti elnyk is besegthetnek.
A pull eltt praktikus, de nem letbevg feldobni a tankra 1-2 LB-ot s/vagy 1 RJ-t. Kezd HoT nlkl viszont a RG-ot rdemes elkezdeni kasztolni s mire ber, pont egy idben fel lehet rakni a RJ-t. A LB-bl clszer egyet felrakni s mieltt lejrna, akkor dobni r az jabb stacket. gy lehet ksleltetni, s j idpontra idzttetni a vgs procct – lsd Loatheb harc. Ez a 3 leggyakoribb egy clpontos heal. WG-ot rtelemszeren tbb ember miatt, vagy letmentshez j tolni.
- Ha nagy v. hirtelen sok healt kell leadni, annak van tbb mdja is. A Swiftmend a legjobb letment skill, esetleg a Nature’s Swiftnessel kombinlt HT (nmagban a HT a legszarabb mana- s idhatkony heal), s persze a WG, mint instant tbbfs heal.
- A Nourish is beszllhat, ha nagyobb heal lketeket kell adni. MDE! A talentols s a glyphels pont a kasztos heal kikszblsre lett olyanra faragva, mint amilyen. A NR simn kivlthat a RG-al! Kiprbltam tbb alkalommal is s a CritRecord addonnal ssze is hasonltottam. Full felHoT-olt clponton a RG spammols direktben leadott norml s crit mennyisge szinte pontosan egyezik a NR spammols norml s crit mennyisgvel. Olyan 200-250 hp-nyi eltrs addott csak a vgs rtkeik kzt. Persze ha a talent s glyph a NR-ra van rlltva, akkor az fogja leadni direktben a tbb healt, de akkor meg nincs fenn a RG HoTja, ami mg a Swiftmendhez is fontos. EZRT voltam inkbb Regrowth prti, s nem Nourish spammer.
- Raidben elg egybknt mindenkire dobni 1-1 RJ-t, meg esetleg LB-ot pr emberre pluszban. Nagyon jl visszatltik a hp-t folyamatos raidsebzs ellen, pr WG-vel kombinlva. Ha pr illet feltnen nagyobb sebzst nyel be, akkor jn a kpbe a RG s a SM.
- Ha nagyobb terleten folyik a harc s valaki tl messzire keveredik el, akkor rdemes cicaform+Dash kombval utnaeredni, ha egybknt nem lenne healing range-ben. Pl.: Grobbulus harc, br ott eleve clszer a dudu healert a kifutk healelsvel megbzni, mert akkor ki se kerlnek rangbl. Ugyanez a komb j Thaddiusnl a knnyebb leugrshoz.
- Ha instban v. raid trashen betmad egy mob, akkor a RJ+maciform+Barkskin komb segt tllni (vagy helyette rootols, br az neccesebb), de NE tmadj maciformban! Esetleg egy Bash belefr, de az is hatreset, mert nem kell a plusz threat. Boss ellen ez semmit nem r. Nightelfknt a Shadowmeld jobb az ilyen overaggro problmkra, de akkor sem kzvetlen kzelrl hasznlva.
- A Barkskin healerknt is j. Ajnlott a vrhat burst, vagy egyszerre tbbfajta sebzs eltt kzvetlenl elnyomni.
- Thorns legyen a tankon mindig, rajtad soha.
- A Soulstone-t krd nyugodtan, mert duduknt tudsz Rebirth-lni msokat!
- Rebirth-lt (combatress, battleress, ki hogy nevezi) tagokat a RJ+SM komb hamar felhozza b kzepes hp-ra (+ WG belts szerint). Lehetleg NE kezdj el leszteni smnt, vagy olyat akin Soulstone volt. Csak ha kln muszj pont t, kivteles okbl (pl.: tarts, sebz trutyiban van a hullja). Prbld egy elesett healerre, vagy rosszabb esetben tankra tartogatni a Rebirth-t. Ha manahasznlt lesztettl, akkor mehet bele Innervate is, ha gy becsld, hogy nem fog kelleni msnak (vagy neked) 3 percen bell.
- A Swiftmend imba egy skill, amit sszel kell hasznlni (de gyakran szksges), mert a 30 sec cd nagyon hossz id m bossfighton! Fleg a tankba kell RJ+RG HoT-ot kihasznlva, de menteni is j ahogy feljebb rtam is.
- A Lifebloomot sok manba fj felrakni, de nagy rsze visszajn ugyebr, gy megri vglis. Azzal kell leginkbb elre gondolkodni, mert sr, de gyenge HoTja van, viszont nagyon durva crittel tud zrni! Amolyan fordtott Regrowth.
- Ersen javallott raidhealer addon (Healbot, Grid, stb.), vagy kln addon kvetni a fenn lev HoT-ok idejt. Nekem a Healbot simn jelezte kis ikonnal s visszaszmlsssal az sszes vackot. Kln addonnak meg volt egy >NugRunning< nevm a biztonsg kedvrt. A verzijra mr nem emlkszem, de gondolom a 2.9.5 s a rgebbiek jk lehetnek. Kicsit fapados, de pont elg. Minden kaszt, minden spechez j addon egybknt.
- Az Abolish Poisont clszer mr vrhat mreg eltt felrakni, fleg Maexxna-nl!
- Nagy ltalnossgban igaz az, hogy a dpseket s a healereket NEM SZKSGES csutkra felgygytani, elg max 75-80%-ig. Onnantl, ha van rajtuk 2-3 fajta HoT-od - lehetleg frissek, vagy legalbb az idtartamuk felnl legyenek - azok mr felviszik a hpjukat maxra. gy vlthatsz hamarabb jabb clpont healelsre. (Azrt ha nincs semmi vszhelyzet, biztostsd hogy mindenki hpja a maxhoz legkzelebb legyen)
Kicsit olyan a dudu healels, mintha fziseltrsben lennl a tbbiekhez kpest. Olyan 2-4 seccel clszer mindent hamarabb kezdeni, s hamarabb is befejezni. Ez persze azzal jr, hogy jobban kell figyelni a vrhat bejv sebzsekre s scriptelt esemnyekre.
- A fenti elvbl kvetkezen - ha j a raid s te is jl csinlod a dolgod -, lesznek olyan rvid idszakok amikor lellhatsz a heallel, mert a HoT-ok dolgoznak. Ez a kis vrakozs a kaszolson kvli manaragen "elhozsra" j. Leginkbb akkor szokott erre szksg lenni, amikor egy hossz harcnl cd-s az Innervate s mr a mana potidat is betoltad. Ja, s persze van msik healer aki healeljen addig! .
Ha ilyen lellst tervezel csinlni, azt jelentsd be TS/Ventri-n elre! Olyan 10, maximum 15 sec elg egyszerre. Ennl rvidebb szneteket is be lehet iktatni sok bossfight kezdeti stdiumban, ha sprolnod kell a manval. Ez csak egy knyszermegolds, s figyelni kell vgig a hpkat. NEM jelenti azt, hogy lusta disznnak kell lenni! (Elg nehz m azt a 10-15 sec-nyi BIZTONSGOS pihenidt megalapozni a sok HoT felrakssal!)
Bugok, amik taln mr nincsenek is:
- A cicaform+Dash komb utn faformba vltva is megmaradt a Dash hats (a grafikja legalbbis). Sok mocskos bugkihasznl! Ehhe-ehhe...
- Bizonyos bossfightoknl kidob a boss brmilyen formbl humanoid formba. Malygos feldobs utn, Ignis az olvasztjba raks utn, nhny scriptelt „fogsg” utn.
- Ha olyan resto druiddal vagy egy raidben, aki nem hasznl Glyph of Swiftmend-et (fail), akkor mikor SM-et nyom, leszedheti a TE HoTjaid is! Ha csak gy minden ok nlkl eltnnek, annak ltalban ez az oka.
Sok mant s sok sikert! 
|